'In een paar pennenstreken zijn deze verhalen over tijd, seks en hevig leven, vaardig en scherp neergezet. Eigenlijk schreef Huff een filosofische studie in verhaalvorm. (...) Dat veelkantige samenspel van verhalen stemt tot herkauwen en heroverwegen.' - NRC Handelsblad
'Wat ik mooi vind aan Huffs schrijfstijl is dat hij risico's durft te nemen, dan weer lyrisch is, en dan weer realistisch. (...) Ik vind drie verhalen uitzonderlijk mooi: het eerste verhaal, 'Een soort van troost', waarin bijna terloops fataliteit zijn intrede doet, 'Herfst in Panema', over een wrang liefdestripje naar Parijs, en 'Zij', het slotverhaal, dat zich laat lezen als een ode aan een voorbije liefde, ongebreideld fysiek, naïef en woedend tegelijkertijd.' - Marja Pruis, De Groene Amsterdammer
'Met Goed om hier te zijn bewijst Philip Huff dat hij een van de beste Nederlandse schrijvers van zijn generatie is.' - HDC Media
'Ontregelende korte verhalen waarin de wanhoop én het noodlot toeslaan. Philip Huff schreef met Goed om hier te zijn een bundel die je bijblijft. Als discipel van Nescio en Martin Bril toont hij een voorkeur voor korte staccatozinnetjes en voor kale, uitgeklede zinnen. Die neiging leeft hij ten volle uit in de bundel Goed om hier te zijn. (...) Huff is sterk in doseren. In vrijwel elk verhaal stopt hij details die later een onthutsende betekenis krijgen. Ook als portretteur toont Huff zijn onmiskenbare talent, in een mum van tijd heeft hij een situatie haarfijn in de gaten.' - De Morgen
‘Een beklemmende bundel die je niet zomaar weglegt.’ - Metro
‘Huff laat zien dat hij maar een paar zinnen nodig heeft om de juiste toon en sfeer te schetsen.’ - Boek
'Mocht je merken dat je in de schoenen staat van een van de personages die Philip Huff opvoert in zijn verhalenbundel Goed om hier te zijn, dan is het raadzaam deze zo snel mogelijk weer uit te trekken. Een geluk hierbij is dat je ellende op een mooie manier is vastgelegd. Huff is goed in het maken van portretten.' - Tzum.info
' Goed om hier te zijn ontleent zijn kracht aan de worsteling van de hoofdpersonen met het verstrijken van de tijd en hun gevecht om in te zien dat het goed is om hier in te zijn. Zwaar, dat wel, loodzwaar zelfs, maar gelukkig weet Huff te voorkomen dat zijn verzamelde ellende topzwaar wordt, kapseist en zinkt. Met snippers van verhalen die hij tussen de echte verhalen doorstrooit, pompt hij lucht in zijn bundel.' - Recensieweb
'Goed, blij wordt je dus niet van Goed om hier te zijn (ondanks de titel). Maar juist het gevoel van onbehagen dat Huff iedere keer weet op te roepen, maakt het tot een indrukwekkende verhalenbundel. Onze tip? Doe wat meer je best, neem de tijd, en laat ieder verhaal voor zich op je inwerken – duurt misschien wat langer, maar pas dan komen deze personages echt tot hun recht. En dat zijn ze zeker waard.' - Cutting Edge