' Stille grond is geschreven in zinnen zonder opsmuk, mooi in al hun eenvoud. Met aandacht voor detail, zodat je als lezer de hoofdpersonen en de plekken van handeling als het ware voor je ziet. Sanneke van Hasselt heeft zich geafficheerd als schrijfster van korte verhalen, maar ook langere verhalen zoals in Stille grond verdienen een vervolg.' - Jehannes Regnerus Doopsgezind NL
'Haar realiteit is niet rauw, niet zoet; het is Hollandse fado.' – Manon Uphoff
'Sanneke van Hassel is nu definitief de meest fijnzinnige en nietsontziende observator van haar stad.' – Wilfried de Jong
'Een eigentijdse, trefzekere roman (…). Om in een ruk uit te lezen.' **** – Algemeen Dagblad
'De schrijfster maakt overtuigend duidelijk dat samenleven in de grote stad veel vraagt van haar bewoners, zowel de oorspronkelijke als de nieuwkomers.' – HP/ De Tijd
' Stille grond vormt een actuele bespiegeling op de krachten die - vanbinnen en vanbuiten - op mensen vat kunnen krijgen, ten goede en ten kwade.' – Wykein
'Stille grond is geschreven in de zuivere, zorgvuldige taal die Sanneke van Hassel ook in haar verhalen bezigt. Zinnen die de weerslag zijn van het waarnemen dat de basis van haar schrijven vormt. Zinnen zonder poeha, mooi in al hun eenvoud.' – Hanta
'De problematiek van een grote stad, waar mensen aan de rand van de maatschappij het liefst uit zicht worden geplaatst, wordt in Stille grond terecht een keer aangekaart.' – Leeuwarder Courant
‘Een triest verhaal, maar het is een feest om te lezen. Weinig schrijvers zijn zo goed in staat om op de huid van de tijd te schrijven als Sanneke van Hassel. Zonder groot drama weet zij ook in haar nieuwe roman Stille grond haarscherp de spagaat tussen verschillende belangen te schetsen. Uit haar boek doemt een samenleving op waar eigenbelang voorop staat. Een triest verhaal, maar een feest om te lezen.’ – GPD, Sonja de Jong
‘Stille grond is een toonbeeld van zachte gratie, maar in de kern is het boek keihard. Een miniatuurversie van Nederland. Koop 'Stille grond'! Je wordt er een beter mens van!’ – A.H.J. Dautzenberg
‘Van Hassel kaart in haar roman de zorg om daklozen aan, maar doet dit niet te nadrukkelijk. Zoals in veel van wat zij schrijft zit er een soort zachtheid in haar taalgebruik en in hoe zij de dingen zegt. Zij scheert om iets heen, betast het van verschillende kanten en maakt daarmee een situatie of een personage levendiger dan dat zij expliciet dingen benoemt. Stille grond is een goed geslaagde stadse roman.’ – Alek Dabrowksi, Boekenblog
‘Ik vind het echt het beste wat je tot nu toe geschreven hebt, en dat zegt wat want ik vind je altijd al goed. Heel mooi, kwetsbaar, echt, grappig, eigen.’ – Christine de Jong, Bosch & De Jong Boekverkopers
‘Mooie harmonische stijl, waarmee Sanneke van Hassel in haar korte verhalen bekend werd. Heldere zinnen, geen moeilijke woorden en knappe dialogen.’ – scholieren.com
‘Van Hassel kaart in haar roman de zorg om daklozen aan, maar doet dit niet te nadrukkelijk. Zoals veel van wat zij schrijft zit er een soort zachtheid in haar taalgebruik en in hoe zij de dingen zegt. Zij scheert om iets heen, betast het van verschillende kanten en maakt daarmee een situatie of een personage levendiger dan dat zij expliciet dingen benoemt. Stille grond is een goed geslaagde stadse roman. Sanneke van Hassel heeft zich al lang als schrijfster bewezen. Ik hoop dat zij met deze roman landelijk de waardering krijgt die zij verdient, met daarbij de aantallen lezers’. – Uitgelezenboeken.blogspot.nl
‘Sanneke van Hassel heeft ieder personage een eigen taal en stem gegeven. De scherpzinnige woordkeus en afgewogen zinsbouw maken de roman een feest om te lezen. In een paar zinnen weet ze een hele geschiedenis bloot te leggen en in vluchtige pennenstreken schetst ze de pijnpunten van haar hoofdpersonen.’ – Tzum
'Stille gronden en diepe waters. Van Hassel staat in de traditie van Raymond Carver, Nescio en Campert. Ze toont de wereld zoals die is: onberekenbaar, altijd in beweging. Stille grond is nooit stil. Een gouden stadsblues voor je hart, dit boek.' **** – De Limburger