‘Arjen van Veelen heeft met deze roman een universele obelisk voor de vriendschap opgericht, liefdevol, amusant, gepast weemoedig, geschreven in een prettig, sprankelend, zeer doordacht idioom.’ (…) Het is een scherpe zelfanalyse, een monument voor een waarachtige vriendschap, een eerlijk boek, een subtiele rouwverwerking.’ – Tzum
‘Een ode aan de vriendschap. (...) Prikkelend, ambitieus en oprecht.’ **** – NRC Handelsblad
‘'Aantekeningen over het verplaatsen van obelisken' is zo veel meer dan een tranentrekkende requiemroman. Het is een uitnodiging om zorgvuldig in het leven te staan, passioneel rond te kijken en waar mogelijk te genieten. Want voor je het weet, valt de duisternis, en het doek gaat niet meer op voor een encore.’ **** – Knack
‘Van Veelen schrijft in een heldere stijl, soms lyrisch, meestal strak en effectief. De toon is niet-ironisch, wel van een zekere lichtheid – tranentrekkende pathetiek blijft achterwege.’ - De Volkskrant
‘Van Veelen kan verdomd goed schrijven. Een delicaat pennetje van gouden inkt.’ - De Morgen
‘Een liefdevol eerbetoon aan een vriend, en een daverende ode aan hun vriendschap.’ - De Groene Amsterdammer
‘Een ode aan de vriendschap. (...) Prikkelend, ambitieus en oprecht.’ **** - NRC Handelsblad
‘'Aantekeningen over het verplaatsen van obelisken' is zo veel meer dan een tranentrekkende requiemroman. Het is een uitnodiging om zorgvuldig in het leven te staan, passioneel rond te kijken en waar mogelijk te genieten. Want voor je het weet, valt de duisternis, en het doek gaat niet meer op voor een encore.’ **** - Knack
‘Een diepe buiging.’ - Tzum
'Een zeldzaam mooi In memoriam […] op knappe wijze vervlecht [Arjen van Veelen] de herinneringen aan Blondeau, zijn bezoek aan Alexandrië en essays over zaken als Facebook, zijn poes en de narcistische Alexander de Grote. Zijn toon blijft licht, maar het verdriet sijpelt overal doorheen.’**** - HDC Haarlems Dagblad, Gooi- en Eemlander, Leidsch Dagblad, Noordhollands Dagblad